wtorek, 9 lutego 2016

drzwi zewnętrzne

Po 2 miesiącach oczekiwania, dzwonienia i dopytywania się przyjechał dziś przedstawiciel Gerdy. Problem polegał na nieszczelności drzwi - skrzydło odstawało od ościeżnicy (pomimo uszczelek), przez co wiało i był hałas. Usterkę odkryliśmy dopiero w grudniu, gdy zamontowaliśmy próg oraz dokleiliśmy drugą uszczelkę. Wcześniej trudno było zauważyć wadę właśnie z powodu braku uszczelki. Drzwi były montowane latem 2014 roku, więc szczęśliwie są na gwarancji, a i montaż był brany w pakiecie. Niestety oczekiwanie na przyjazd fachowca trwało tygodniami  i już nas nerwy łapały. I dziś własnie dotarła ekipa w składzie: przedstawiciel handlowy (pod krawatem), nasz sprzedawca oraz monter (z wąsem). Oglądali drzwi z każdej strony, pukali, stukali, przekręcali zamek, przykładali poziomice i stwierdzili, że krzywizna skrzydła mieści się w normie i wystarczy dokręcić zawiasy. Pan z wąsem kręcił i kręcił raz górne, raz dolne, raz środkowe i za każdym razem drzwi odstawały w którymś rogu. Wreszcie udało się znaleźć złoty środek i nareszcie drzwi zamykają się jak należy, klamka nie lata i jest cicho. Dodatkowo doślą nam drugą uszczelkę, bo może ta zamontowana jest za sztywna, a co nowa to nowa. Przy okazji dowiedziałam się, takie uszczelki trzeba smarować jakąś oliwką co kilka miesięcy, aby nie stwardniała za bardzo. 

A ja tymczasem paćkam sobie po ścianach coraz to nowymi próbkami i dalej nic nie wiem. Ja to w ogóle mam jakiś problem z tymi kolorami, bo zupełnie nie mogę trafić. Te próbki pomalowane na małych płytkach i wystawione w sklepach mają kompletnie innych kolor niż u mnie na ścianie. Już sama nie wiem co wybrać. Na pewno coś jasnego, bo wszystko wychodzi za ciemne. Ale nawet spodobała mi się niebieska farba do dużej łazienki - ta po lewej:


Tutaj bardzo byłam zdziwiona, bo w świetle dziennym ta farba z lewej (Dulux) ma kolor ciemny, ale po zapaleniu żarówki diametralnie zmienił się odcień na taki jak widać. Ta z prawej (Beckers) natomiast jest zupełnie nie taka o jaką mi chodzi. Właściwie to ten Beckers ma gorszą, wodnistą konsystencję w porównaniu z Duluxem, ale może ja się nie znam. W każdym bądź razie nie zachwyciła mnie jej jakość, a użyłam dwóch różnych próbek.

No nic, szukam dalej.



1 komentarz:

  1. A ja wybrałam drzwi PCV, taniej wyszły, a też powinny bardzo dobrze się sprawdzić. Jak kupuje się drzwi i też trzeba pomyśleć o zamkach, wkładkach do drzwi. Ja postawiłam na firmę lob i świetne wkładki lob

    OdpowiedzUsuń