poniedziałek, 21 września 2015

rekonesans meblowy

Wybraliśmy się na wycieczkę do szwedzkiego sklepu z meblami, aby obejrzeć sobie z bliska różne meble, także kuchenne. Najbardziej chodziło mi własnie o te nowe fronty Hittarp w szerokie listewki, bo na zdjęciu zawsze wszystko inaczej wygląda niż w rzeczywistości. No i stało się to, czego się obawiałam. Te nowe fronty nie podobają mi się w ogóle, mężowi zresztą też. Wyglądają tandetnie, jakoś tak plastikowo. Szkoda, no ale nie będę kupować nic na silę przecież. Wybierzemy więc wzór, który podobał mi się od zawsze, też biało-kremowy, ale bardziej elegancki w wyrazie niż rustykalne listewki w starej czy nowej wersji. Jedyny minus to wyższa cena o jakieś 40%. Będzie więc Bodbyn zamiast Hittarp. Te właśnie:



Nie mniej to w dalszym ciągu klasyczne fronty bardzo pasujące do mojej english country kitchen. A jak mi się znudzi drewniany blat, to można będzie położyć czarny granit, podrasowując tym samym kuchnię. Choć pewnie nim zmieniłabym blat to i fronty nadawałyby się na śmietnik. Musze stwierdzić, że do kuchni załączonej powyżej na zdjęciu mogłabym się wprowadzić już dziś ;)

Zmieniłam więc wizualizację kuchni uwzględniając nową wersję. Podoba mi się.



Spacerując w koszmarnym, niedzielnym tłoku sklepowymi alejkami, obejrzeliśmy sobie dokładnie także sofy. Tu akurat tylko utwierdziłam się w dokonanym wyborze, bo naprawdę fajnie to wygląda na żywo. Do salonu chcę taka sofę, fotel i podnóżek (z innej serii) dokładnie w tych wariantach kolorystycznych:



Dzięki nóżkom meble wydają się lżejsze, łatwiej posprzątać, no i kot będzie miał schowek :)

Pozostałe meble również zyskały moją i męża aprobatę. Zakochałam się w jednej lampie stojącej i materacu cudownie miękkim (muszę mieć mięciutko do spania). Zobaczymy, jak nam wyjdzie ta lista zakupowa. Z pewnością po zakupy wybierzemy się w środku tygodnia, bo te tłumy to nie na moje nerwy są. No ale to w listopadzie dopiero.

7 komentarzy:

  1. Moje trzy grosze, to jesli mozecie to od razu polozylabym blaty granitowe. Dom wg mnie chcesz utrzymac w stylu eleganckim, drewnianie blaty sa tego zaprzeczeniem. Wg mnie jesli lazienki eleganckie to reszta tez. Meble do salonu ksztaltem bardzo ladne. A nie mozna by ze skory. Bo ksztalty mi sie tez podobaja. Oczywiscie kazdy wybiera co lubi i to jest najwazniejsze. Zycze udanych zakupow.
    Ps . Szafki w kuchni sa b. ladne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Grazyno, dziękuję za miłe słowa :)
    Elegancka będzie tylko mała łazienka, właściwie wc, taka "dla gości". Druga będzie zupełnie sielska, ale też w duchu angielskim. Pokoje myślę będą lekko eleganckie, takie swojskie bardziej. No chyba że mamy inne pojęcie eleganckiego. Kuchnia musi byc z blatem drewnianym, bo będzie bardzo w stylu country.
    Meble do siedzenie ze skóry to dla mnie jakiś koszmar, chyba że z wyjątkowo dobrej skóry, a to kosztuje sporo (np. Kler). Oglądasz może serial "Hot in Cleveland"? Tam właśnie jest cudownie sielska kuchnia, a pokoje bardzo eleganckie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skąd ma Pani program do wizualizacji wnętrz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Program kuchenny to Planer Ikea dostępny za darmo na stronie sklepu. Natomiast program do projektowania wnętrz całego domu to darmowy Sweet Home. Oba sa bardzo proste w obsłudze dla każdego laika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie bez mebli ja nie wyobrażam sobie domu i tym bardziej jeśli chodzi jeszcze o szafy. W takiej sytuacji bardzo chętnie sama również projektuje wygląda przyszłych szaf. Podoba mi się to co napisano w https://kalkuluj.pl/euslugi/dom_wnetrza_i_ogrod/aranzacje_wnetrz/sypialnia/glebokosc_szafy_-_na_ile_jest_wazna.html i faktycznie głębokość szafy ma bardzo duże znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie sam wybór właściwych mebli często jest poważnym problemem i ja jestem zdania, że jak już chcemy coś kupić to wybierajmy dobrze. Od siebie na pewno mogę polecić korzystanie z akcesoriów meblowych https://www.gtv.com.pl/pl/ i jestem z nich bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń