środa, 23 marca 2016

panele podłogowe

Wybraliśmy panele podłogowe. Kupimy je w naszym ulubionym sklepie, gdzie zamówiliśmy drzwi wewnętrzne. Dodatkowo weźmiemy też od nich listwy podłogowe. Decyzja padła na Dąb Pedro firmy Classen, z fazą, z najnowszej kolekcji (sprzedawca doradził nam czekać na te nowości). Grubość 10mm. Podkład taki niebieski jak mata do jogi o grubości 1 mm.


Zdjęcie nie oddaje rzeczywistego wyglądu. Po świętach przyjedzie ktoś zrobić dokładny pomiar domu, ale wyjdzie około 80 mkw paneli i jakieś 90 mb listw. Pan ma nam też doradzić w sprawie koron nad drzwi, bo obawiamy się, że nie będzie można ich zamontować w wejściu do sypialni, bo tam jest za mała przestrzeń między futrynami. Szkoda, bo się napaliliśmy, a tu może być lipa. Na pewno taka korona będzie jednak nad drzwiami od wiatrołapu i to z obu stron.

Listwy zwykłe, proste, dopasowane kształtem do ościeżnic. Wysokość 6 cm. Ba, wolałabym wyższe, ale cena wtedy też wyższa, a ja nie dam 3 tysięcy za listwy, gdy panele wyniosą mnie 5 tysiaków. Budowa domu to sztuka kompromisów. Takie coś będzie:



Reasumując będziemy montować w takiej kolejności: panele, drzwi, listwy podłogowe, korony. Wszystko jedna ekipa, więc może w jeden tydzień się uwiną. Termin uzależniony od postępów z malowaniem, a to okaże się po świętach. Cena montażu paneli i listw wliczona w cenę tychże, ale ekipa doliczy 50 zł za każde pomieszczenie, bo my chcemy bez progów, a to upierdliwe będzie i czasochłonne. Gdyby było z progami w każdych drzwiach to nie byłoby tego dodatku. I tak uważam, że cenowo jest ok, bo w takim na przykład Komforcie biorą jakieś 12 zł za mkw położenia paneli. Montaż drzwi to 1 tysiąc. I chyba za każdą koronę wezmą 10 zł, znaczy za przyklejenie.

Kurcze, ale dom się zmieni w ciągu tygodnia, aż się rozmarzyłam. Ale najpierw te cholerne malowanie.





4 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sklepie internetowym https://podlogi24.net/ znajduje się ogromny wybór różnego typu pokryć podłogowych. Myślę, że warto zapoznać się z ich ofertą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś miałem panele podłogowe i na dzień dzisiejszy zdecydowałem się na to aby w głównej mierze mieć podłogę z desek. Właśnie dlatego od razu wybrałem ofertę od https://artcorestudio.pl/podlogi-drewniane/deski gdyż wiedziałem, że jest to właściwy wybór.

    OdpowiedzUsuń