sobota, 30 kwietnia 2016

montaż drzwi wewnętrznych

Taaaak. Są drzwi wewnętrzne! Montaż odbył się w terminie i dwóch panów zamontowało je w około 6 godzin. Co prawda bez klamek wyglądają jeszcze "biednie", ale wrażenie robią na bardzo plus!

Poniżej łazienka i sypialnie. Te niebieskie plastry to odboje mojej własnej produkcji. Drzwi na prawo, a raczej widoczna futryna, pokazuje jak krzywe są ściany. Trzeba będzie wszystko zaciągnąć akrylem. Po montażu drzwi korytarz zrobił się optycznie mniejszy, ale jakże elegancki. Ciągle zastanawiam się nad montażem koron na tymi drzwiami, bo chyba jednak nie będą tu pasować wizualnie.


A tu drzwi z przeszkleniem od wiatrołapu i drzwi do kotłowni. Nad tymi ze szkłem będzie korona plus listwy ozdobne wzdłuż ościeżnicy - montaż z obu stron.


A tu przejście-tunel do nieistniejącego jeszcze pomieszczenia gospodarczego. Tu nie będzie drzwi, a jedynie szmatka powieszona na drążku :) Matko, jak ja uwielbiam ten różowy kolor ścian!


Oczywiście nie obyło się bez komplikacji. Dwa skrzydła mają wadę - pękła farba w tych samych miejscach, a powyższy tunel ma odprysk. Reklamacja przyjęta i wymiana nastąpi na koniec maja. I brakuje jednej uszczelki, którą też doślą.

Wszystkie drzwi mają klucze lub zamknięcie łazienkowe. Owe klucze są jednak tak brzydkie, że muszę zrobić nowe, bo na te nie mogę po prostu patrzeć - wyglądają jak ze starego aluminium. Ponadto znowu okazało się, że nie ma co się spieszyć z decyzjami. Otóż miałam problem, a właściwie ciągle go mam, z wyborem klamek. Nie mogę się zdecydować, czy mają być srebrne czy stare złoto? W sumie planuję dodatki typu żyrandole w tym drugim kolorze, więc to będzie ładnie grało. Ale ja patrzę, a tu zawiasy są w srebrnym, aluminiowym  kolorze. Takie brzydkie raczej. No i się zmartwiłam. Za kilka dni szperam w necie w poszukiwaniu klamek, patrzę, a tu można kupić nakładki na zawiasy w dowolnej wersji kolorystycznej. Jeśli więc rozmiary są regularne, to kupię takie nakładki, plus klamki, klucze i odboje w kolorze starego złota i będzie pięknie.  Tak wyglądają te nakładki:

Jako że drzwi montowała nam ta sama ekipa, co panele, panowie zauważyli drobną wadę na jednym panelu i przy okazji wymieli jedną dechę, rozbierając uprzednio pół małego pokoju. Ale sami zauważyli tę wadę i sami zaoferowali się z wymianą.

A teraz ważna wiadomość: 2 maja jedziemy po meble kuchenne. Normalnie nie wierzę w to, jestem zszokowana wizją skręcania szafek w tak nieodległym terminie i aż spać nie mogłam z wrażenia, że TO JUŻ!




9 komentarzy:

  1. Czekam z niecierpliwością na zdjęcia kuchni! :)
    A drzwi białe i mnie się marzą... :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białe drzwi są cudowne, nadają lekkości pomieszczeniom, tak więc polecam.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Właśnie przeczytałam bloga od deski do deski:) Piękny dom i świetne pomysły aranżacyjne! Czekam na kuchnię!
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło, że tak Ci spodobało u mnie. Ja też nie moge się doczekać aż kuchnia zapełni się szafkami :)

      Usuń
  3. Jak drzwi to i odpowiednie zamki:) Warto i też o tych pomyśleć, a nie brać pierwszych lepszych. Ja tak znalazłam na stronie https://swiatzamkow.pl/pl/zamki-do-drzwi-chinskich-107 spory wybór zamków, w tym i też te do moich.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli palujecie wymianę elementów zamku, to polecam ofertę firmy https://fernand.pl/205-zamki-do-drzwi-wewnetrznych. Mają tam duży wybór produktów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje z powodu nowych drzwi wewnętrznych! To zawsze wielkie osiągnięcie, aż trudno uwierzyć, jak dużą różnicę potrafią one zrobić w wyglądzie wnętrza. Oboję niebieskich plastrów, świetny pomysł z własnej produkcji! Jestem pewien, że po zaciągnięciu akrylem wszystko będzie wyglądać jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne białe drzwi, zabudowane także nie widać z przedpokoju co się dzieje w środku pokoju. Ale nie każde drzwi takie są a też nie każdego stać na wymianę wszystkich par, na przykład jak kupujemy mieszkanie już wyposażone. Są na to sposoby aby zakryć szyby w drzwiach które poznacie w artykule https://dom21wieku.pl/czym-zaslonic-szyby-w-drzwiach-pokojowych-sprawdzone-metody/ . Warto wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasza oferta drzwi z montażem gratis sprawi, że wymiana drzwi stanie się prostsza niż kiedykolwiek wcześniej. Pozwól naszym doświadczonym specjalistom zadbać o każdy szczegół. Wybierz nasze drzwi i ciesz się bezproblemowym montażem!

    OdpowiedzUsuń